kultjej.blogg.se

En blogg om allt och ingenting, lite jobb, lite graviditet, lite böcker, lite hund.

Åh, läsning...

Publicerad 2015-05-29 09:29:04 i Allmänt,

 
 
Jag fick syn på den här bilden, och påmindes om hur mycket jag älskar att läsa. Att sitta timme efter timme med en gammal hederlig pappersbok och en stor (!) mugg te.
 
I dagsläget sover Josefin 30 minuter åt gången, och oftast bara i famnen eller i en rullande vagn. Jag har inte rört en bok på närmare ett halvår, istället slösurfar orimligt mycket (på mobilen, för det kan jag göra med en hand). Usch. Mobilsurfen är till boken vad McDonaldsburgaren är till långkoket. Det ena är näring, värme och glädje, det andra är bara... Äckligt. 
 
Men jag ska egentligen inte gnälla. Hon är liten så kort tid, jag ska njuta av att hon älskar mitt sällskap och inte vill annat än vara hos mig. Älskade filur! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolina

Bor med sambo och hund (rhodesian ridgeback) i lägenhet i liten mellansvensk stad. Om allt går som det ska blir vi föräldrar i Mars. Känns crazy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela