kultjej.blogg.se

En blogg om allt och ingenting, lite jobb, lite graviditet, lite böcker, lite hund.

Virka filtar

Publicerad 2015-06-25 09:33:47 i Allmänt,

Såg den här fina filten när jag googlade "mormorsränder", men ser det likadant ut när jag provar själv? Nej verkligen inte. Jag vet inte om det är garnet, nålen eller mig det är fel på. Den här hade i alla fall varit jättefin i vårat grå vardagsrum. 
 
 
Jag är även lite sugen på att virka trianglar och sy ihop. Som på den här bilden, fast andra färger.
 
Eller så blir det mormorsrutor i alla fall, kanske fint till Josefins rum. Fast jag tror jag har ett överkast i gammelrosa mormorsrutor i förrådet redan... Så det kanske är onödigt även om det var mycket finare med cerise och turkos.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolina

Bor med sambo och hund (rhodesian ridgeback) i lägenhet i liten mellansvensk stad. Om allt går som det ska blir vi föräldrar i Mars. Känns crazy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela