kultjej.blogg.se

En blogg om allt och ingenting, lite jobb, lite graviditet, lite böcker, lite hund.

Tolv veckor

Publicerad 2015-06-16 08:20:40 i Allmänt,

61,8kg. Minus 700g på en vecka. Mycket bra, jag har inte ansträngt mig. 
 
Fortfarande har jag rejält med mjukt fluff på mage, höfter och lår. Och rumpan är heeelt borta... 
 
Jag har gjort lite halvhjärtade rumpövningar, men jag är rädd att snippan ska krascha, så jag törs inte riktigt göra det ordentligt. 
Det känns som att de övningar som är bäst för rumpan är sämst för bäckenbotten. Jumpsquats till exempel, inte en bra idé om man vill kunna gå, ha sex, nysa utan att kissa på sig etc.
 
Jag har provat lite halva squats, t-lyft, liggande benlyft, och höftlyft. Något irriterar, men jag vet inte vilken övning. NÅGON jävla träning måste jag väl ändå kunna göra?! 
 
Jag har inte skrivit om efterkontrollen, men i stora drag var allt bra. Vi gick igenom partogrammet, och barnmorskan kommenterade att jag inte blivit undersökt under hela öppningsskedet. Jag var väl för tyst? Skit samma, det gick uppenbarligen bra utan smärtlindring. Blir det ett barn till så kanske jag provar utan EDA, det hade nog varit enklare. Men svårt att veta hur ont det gör iofs, jag kanske får panik.
Hur som helst, hon tog cellprov och satte in en kopparspiral.
 
Josefin sover, så jag ska duscha och äta frukost medan jag kan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolina

Bor med sambo och hund (rhodesian ridgeback) i lägenhet i liten mellansvensk stad. Om allt går som det ska blir vi föräldrar i Mars. Känns crazy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela