kultjej.blogg.se

En blogg om allt och ingenting, lite jobb, lite graviditet, lite böcker, lite hund.

3 månader

Publicerad 2015-06-10 11:06:08 i Allmänt,

Igår blev Josefin tre månader gammal. 
Jag hade tänkt att jag varje månad skulle skriva långt och utförligt om hennes utveckling, men min hjärna är rätt mosig. Förresten har jag cirka aldrig tid att i lugn och ro knåpa ihop ett vettigt blogginlägg.
 
Nåja. 
Josefin var på tremånaderskontroll och vaccinering den 3/6. Hon vägde då 6890g och var 63,3 cm. En stor tjej! 
Sprutorna gick bra, hon var kanonduktig. Grät max en minut, och fick lite feber (38) och en alvedon på kvällen. Möjligen var hon lite tröttare än vanligt ett par dagar. 
 
Hon skrattar nu, tror vi. Och dreglar galet mycket! Hon suger på händerna men tar inte napp.
Hon blir bättre och bättre på att gripa, men det är fortfarande mest tyg som funkar, resten är lite för svårt. 
 
Hon somnar fortfarande vid 23-00 efter en timmes liggamning i soffan, och sedan sover hon ofta till 6-8 utan att äta. Vi går inte upp förrän vid 9. 
Dagtid sover hon max en halvtimme åt gången, men det är under optimala förhållanden (i sängen med bröst i munnen, i vagnen i rörelse, eller i famnen med rumpklapp), annars är det bara några minuter och humöret blir därefter. 
 
Hon tycker om vagnen, men somnar inte alltid. Även vaken går det bra att ligga där en halvtimme så länge den rullar. Stillastående går det inte alls.
 
Hon äter varannan timme dagtid, undrar just när det ändras, inte förrän hon börjar äta lite fast föda kanske? 
 
Igår var Josefin ute på promenad med farmor och farfar för första gången. Det gick jättebra, men jag var nervös förstås. 
 
Äh, nu kan jag inte distrahera henne längre, dags att lägga undan mobilen. 
 
Just det, jag väger 62,5kg nu. Minus 700g eller? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolina

Bor med sambo och hund (rhodesian ridgeback) i lägenhet i liten mellansvensk stad. Om allt går som det ska blir vi föräldrar i Mars. Känns crazy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela